No worries in Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel & Erzsi - WaarBenJij.nu No worries in Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel & Erzsi - WaarBenJij.nu

No worries in Down Under!

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Erzsi

13 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

Hi mate!

Onze eerste blog vanuit Down Under!
We beginnen maar bij het begin, na uitgezwaaid te zijn door onze ouders was het avontuur echt begonnen. Onze eerste vlucht was met het grootste passagiers vliegtuig ter wereld, een Airbus 380. 9 oktober zijn we geland in Brisbane. Hier hebben we onze camper op gehaald en is onze roadtrip door Australië begonnen.

Onze camper, een 'chubby', bevalt prima. Een fijne reisgenoot die knort van blijdschap bij een lekkere slok 'unleaded 91'. Hij drinkt dan ook veel maar brengt ons waar we heen willen. Daarnaast heeft het kwartje van Kok zijn intrede hier nog niet gedaan, brandstof is goedkoop in vergelijking met Nederland.
Inmiddels hebben we al een aantal nachten door gebracht in onze chubby, we beginnen het kamperen aardig onder de knie te krijgen.

Onze eerste indruk van Australië: ontzettend aardige mensen, eindeloze wegen en een indrukwekkende natuur. De afstanden zijn hier enorm, maar wij vervelen ons geen moment met uit het raam kijken naar kangaroo's en hier en daar een rookpluim van een bosbrand. We zijn vanuit Brisbane naar het noorden gereden, een aantal nachten hebben we door gebracht op gratis overnachtingsplekken en een aantal nachten op betaalde campings. Contact is hier zo gelegd, de eerste avond zaten we met een Fransoos en een Italiaanse aan de rum, heel gezellig.

We hebben al meerdere plaatsen bezocht en zijn vandaag aangekomen in het prachtige Airlie Beach. Een walhalla voor de zon, zee en strand mensen. Airlie Beach ademt gezelligheid en backpackers, voor ons is dit de sfeer die we van Australië hadden verwacht. Helaas mag je niet in de zee zwemmen omdat de haaien hun territorium niet willen delen.
Morgen gaan we naar het bekende Whitsunday's eiland. Met een catamaran gaan we 3 dagen rond varen bij het Great Barrier Reef. Marcel gaat hier duiken en Erzsi gaat met een snorkel op zoek naar Nemo.

We kijken uit naar al het moois van het Great Barrier Reef. Dit zullen we delen in onze volgende blog.

Groetjes,

Marcel & Erzsi

• 13 Oktober 2013 - 14:46

Dorinde:

Ziet er goed uit, avonturiers! Hier is het koud (heb net gewandeld bij het Wad), dus jullie hebben het leven goed bekeken. En, maak vooral veel vrienden. Dan kan je na afloop van je reis bij iedereen op bezoek in alle landen van de wereld :-) Veel plezier in het water!

• 13 Oktober 2013 - 16:22

Dini :

Vergeet niet en zakje zand mee te brengen van White Sundadys. Je kunt er je zilver heel mooime krijgen. Bekende plaatsen waar jullie komen. Het is overal even prachtig.Hebben jullie al road kill op debarbecue gehad? Geniet er maar lekker van. Groetjes van Laurens en Dini

• 13 Oktober 2013 - 16:41

Aafke En Wiep:

Hallo Marcel enErzsi,

Hier vanuit koud Nederland . Leuk dat jullie een reisverslag hebben gestuurd.
    Fijn dat wij zo ook kunnen meegenieten.Het is vast heel leuk . Geniet van alle indrukken.
    Geweldig zon reis. Vertel je het ook even als Erzsi Nemo heeft gevonden.
    Zien uit naar het volgende verslag. Veel duikplezier. Liefs Aafke en Wiep

• 13 Oktober 2013 - 18:12

Oma En Wieger:

Geweldig wat hebben jullie al veel gezien en wat een leuk verslag.heel veel plezier en we horen graag meer

• 15 Oktober 2013 - 17:57

Koos:

Hallo Marcel en Erzsi,
    Wat een geweldige onderneming.Ik hoop dat jullie heel veel zien en wens jullie ontzettend veel plezier en een hele goede reis verder.
    Ik zal jullie zeker blijven volgen tijdens deze geweldige uitdaging.
    SUCCES !!!

• 16 Oktober 2013 - 16:58

Sander:

Mooie foto's :) Eenmaal thuis de golf maar inruilen voor een chubby? Veel plezier met duiken!

• 16 Oktober 2013 - 20:45

Anneke:

Wauw, wat klinkt dat als een goed begin! Volop genieten en alles in jullie opnemen! :) Het schijnt daar fantastisch te zijn... Enjoy!